Hrvatska pošta

Najljepša marka sakralne tematike "Uskrs 2015."

04.10.2016.
Najljepša marka sakralne tematike  Međunarodna nagrada Hrvatskoj pošti
 
Zagreb, 4. listopada 2016. –U talijanskom gradu Legnagu početkom listopada ove godine Hrvatskoj pošti uručena je nagrada „San Gabriele“ za najljepšu marku s motivom sakralne umjetnosti. Natjecanje, koje ima tradiciju od 1969. godine, otvoreno je za sve međunarodno priznate izdavače poštanskih maraka, a u stručnom povjerenstvu koje odlučuje o najuspješnijima nalaze se ugledne osobe, poput visokih crkvenih velikodostojnika. Tako su, među ostalima, ove godine u povjerenstvu bili bečki nadbiskup Christoph Schönborn i mons. Luigi Bressan, nadbiskup Trenta.
 
Prigodna hrvatska marka „Uskrs 2015.“ s prikazom kaleža sa živom hostijom, procesijske skulpture u drvu iz XVIII. stoljeća koja se nalazi u rovinjskoj crkvi svete Eufemije, ravnopravno je podijelila prvo mjesto s božićnom markom Australije iz 2015., dok je posebnu nagradu osvojila marka Lihtenštajna s božićno-novogodišnjim motivom.
Marka je tiskana u nakladi od 100 tisuća primjeraka u Agenciji za komercijalnu djelatnost iz Zagreba, koja je od 1992. ovlaštena za izradu svih sigurnosnozaštićenih dokumenata Republike Hrvatske, kao što su osobne iskaznice i putovnice. Sudeći prema interesu filatelista za markom „Uskrs 2015.“ te njezinoj svakodnevnoj uporabi u poštanskom prometu, ova će marka vjerojatno biti vrlo brzo prodana putem prodajnih kanala Hrvatske pošte.
 
Uime Hrvatske pošte i uz nazočnost australskog veleposlanika, hrvatske generalne konzulice u Trstu, gospođe Nevenke Grdinić, te brojne talijanske publike nagradu je preuzela dr. Željka Čorak, predsjednica Povjerenstva za izbor motiva te grafičkih i likovnih rješenja poštanskih maraka RH. Ona se u svom govoru zahvalila na nagradi te izrazila sućut zbog mnogih ljudskih žrtava u potresu koji je pogodio Italiju u kolovozu ove godine te razorio dragocjeni kulturni krajolik i umjetničku baštinu. Kako je nastao motiv nagrađene marke RH „Uskrs 2015.“, najbolje dočarava predsjednica Povjerenstva za izbor motiva te grafičkih i likovnih rješenja poštanskih maraka RH dr. Željka Čorak: „Bez obzira na to što više nema ʻkraja svijetaʼ, što nas nadziru sateliti, dronovi i letjelice svih vrsta, još će nas dugo pokretati nada da nas na skrovitim mjestima čekaju čuda i otkrića. Išla sam zapravo u Rovinj gledati modernu arhitekturu, Hotel ʻLoneʼ. Ali tko se ne bi popeo i do svete Eufemije, da opet vidi njezino pozlaćeno more i prebogatu unutrašnjost! Zavirujući u bočne kapele, zapazila sam niz baroknih procesijskih skulptura, među kojima i ovoga Krista. Kako imam svoju ʻzbirkuʼ snimljenih neobičnosti, a on je svakako rijedak i neobičan, snimila sam ga sigurna da će se pojaviti njegova zgoda.
Tako je došao Uskrs kad naše Povjerenstvo bira prikladne motive za uskrsnu marku. Sjetila sam se svoga živoga kaleža i on je prihvaćen. Iznova ga je fotografirao Damir Fabijanić, a marku je dizajnirala Ariana Noršić.“
 
Ovo je treća međunarodno nagrađena marka samoborske dizajnerice Ariane Noršić, po drugi put nagradom „San Gabriele“. „Kako bih čim više istaknula sam motiv skulpture, pozadinu sam maksimalno posvijetlila da ne bi skretala previše pozornosti na sebe, a opet kako bi prikazala okolinu u kojoj se kalež nalazi. Sam kalež dodatno sam naglasila i istaknula mu pozlatu kako bih ga prikazala u svom njegovom svečanom izdanju i time mu dala značenje kakvo zaslužuje“, istaknula je dizajnerica Noršić.
 
U svojem je govoru generalna konzulica Republike Hrvatske u Trstu gospođa Nevenka Grdinić zahvalila žiriju na čelu s cijenjenim senatorom TR Giannijem Fontanom te organizatorima i domaćinima svečanosti dodjele ovoga visokog međunarodnog priznanja. „Posebno bih odala priznanje i čestitala Hrvatskoj pošti na kontinuiranom dugogodišnjem trudu i nastojanju da stručnim i iznimno kvalitetnim radom postigne da se hrvatska poštanska marka pozicionira u sam svjetski vrh i prepoznaje kao iznimni umjetnički doseg. Način rada Hrvatske pošte mogao bi poslužiti kao obrazac, jer dokazuje da imamo iznimne umjetnike i dizajnere, samo ih treba znati prepoznati i pri odabiru se rukovoditi isključivo stručnim i umjetničkim kriterijima, što Hrvatska pošta očito čini i zato postiže iznimne uspjehe na međunarodnom planu“, rekla je gospođa Grdinić. Također je dodala: „Ove su nagrade itekako značajne za promociju Hrvatske u Italiji, posebice u slučaju kada hrvatska marka biva gotovo redovito nagrađivana. Talijanski organizatori i kulturna javnost već nas percipiraju kao zemlju s talentiranim umjetnicima i dizajnerima u području filatelije, a Hrvatska pošta također je prepoznata kao uvaženi partner, koji vrlo kvalitetno i ozbiljno pristupa dizajniranju i izradi poštanskih maraka u raznim prigodama. Uistinu zapažen uspjeh Hrvatske postignut tijekom godina sudjelovanja na međunarodnom natječaju pod visokim pokroviteljstvom Predsjednika Talijanske Republike, na kojem sudjeluju umjetnici pod pokroviteljstvom nacionalnih pošta iz cijelog svijeta, promocija je Hrvatske na visokoj razini jer se Hrvatska prepoznaje kao država u samom svjetskom vrhu u području umjetnosti i dizajna. Zbog toga Generalni konzulat u Trstu, kao predstavništvo Republike Hrvatske u Italiji, redovito sudjeluje u svečanostima dodjele ovih nagrada i daje potporu svim daljnjim aktivnostima u tom području.“