Hrvatska pošta

Fokusirani na korisnike i radnike

Danas obilježavamo Dan Hrvatske pošte, a ove godine slavimo 25 godina našeg postojanja kao samostalnog poduzeća. U četvrt stoljeća Hrvatska pošta prošla je transformaciju bez presedana ne samo u našoj industriji nego i šire. Ostvaren je iskorak koji se nije dogodio u proteklih nekoliko desetljeća. Dinamičan razvoj tehnologije i digitalna transformacija hrvatskog društva uvelike su oblikovali naše poslovanje, osobito u zadnjih pet do šest godina.
Poslujemo u vremenu temeljitih promjena u poštanskoj i logističkoj industriji. Promjene u strukturi pošiljaka jasno ocrtavaju obrise budućnosti našeg poslovanja. Tradicionalna pisma postupno ustupaju mjesto paketima, što je odraz globalnih trendova digitalizacije i rasta e-trgovine. Očekivali smo takav razvoj događaja i te smo promjene dočekali spremni. Nacionalni skladišno-sortirni centar najbolji je dokaz uspjeha naše strategije.
 
Uspješno smo se prilagodili novim zahtjevima tržišta, svake godine obaramo rekorde u broju paketa, a ove ćemo ih godine dostaviti više od 16 milijuna.
U takvu okruženju jedan od naših ključnih ciljeva je nastavak gradnje reputacije pouzdanog regionalnog partnera. Naše iskustvo i kapacitete prepoznale su globalne tvrtke poput Amazona, za kojeg organiziramo dostavu ne samo u Hrvatskoj već i u Sloveniji, Grčkoj, Malti i Cipru. Ovo partnerstvo na međunarodnoj razini svjedoči o visokoj kvaliteti naše usluge. Na iznimno konkurentskom tržištu, na kojem se natječemo sa svim najvećim svjetskim logističarima, Amazon je odabrao upravo Hrvatsku poštu i to govori jako puno.
Održivo poslovanje jedan je od temeljnih stupova naše Korporativne strategije do 2030. godine. Svoju predanost potvrđujemo konkretnim potezima: posjedujemo najveći vozni park električnih vozila u Hrvatskoj, razvijamo vlastitu mrežu punionica i gradimo energetski učinkovite poslovne objekte. Usto, radimo na uvođenju naprednih digitalnih alata koji će našim korisnicima omogućiti veću kontrolu i transparentnost nad njihovim pošiljkama čime unaprjeđujemo ukupno korisničko iskustvo. Suvremeni korisnici žele u potpunosti upravljati svojim uslugama i sami odlučiti gdje i kada žele primati pošiljke. Upravo to smo im i ponudili kada smo prvi na domaćem tržištu ponudili paketomate kao dostavni kanal. Paketomati su, osim najboljega korisničkog iskustva, i naš zeleni kanal dostave.
U skladu s novom Strategijom trenutačno radimo na dvadesetak projekata koje ćemo završiti u sljedeće dvije godine. Nastavljamo sa snažnom digitalizacijom svih segmenata poslovanja, a velik potencijal vidimo u digitalizaciji računa i obavijesti od poslovnih korisnika koje građani još uvijek primaju u papirnatom obliku. Time ćemo ubrzati komunikaciju, smanjiti troškove, ali i pridonijeti očuvanju okoliša.
E-trgovina zadnjih godina ima sve veći utjecaj na maloprodaju, a fokus se s tradicionalnih maloprodajnih mjesta prebacio na distribucijske centre, koji su postali ključni za poboljšanje kvalitete usluge. Kao odgovor na sve veće potrebe tržišta pokrenuli smo novu investiciju u visoko regalno skladište. Uskoro počinjemo gradnju automatiziranog skladišta čime ćemo optimizirati operativne procese, stvoriti dodatne kapacitete i ubrzati obradu robe. Ovim potezom pozicioniramo se kao lideri u logistici koja, uz paketno poslovanje, predstavlja budućnost Hrvatske pošte.
Većina naših projekata usmjerena je na unaprjeđenje korisničkog iskustva prema kojem smo snažno orijentirani. Jedan od najvažnijih projekata bit će uvođenje Jedinstvenog upravnog mjesta.
 
Hrvatska pošta ima najveću maloprodajnu mrežu u državi - 1016 poštanskih ureda u 800 naselja, a otprilike polovina ureda nalazi se u ruralnim sredinama, uključujući i otoke.  Svim ćemo građanima omogućiti pristup uslugama državne uprave u njihovu susjedstvu. Time ćemo eliminirati potrebu za obilaskom više šaltera ili putovanja u veće gradove čime pojednostavljujemo svakodnevni život naših sugrađana. Sve što smo dosad ostvarili — od uvođenja paketomata do mogućnosti upravljanja pošiljkama — i sve što tek planiramo realizirati, radimo s fokusom na korisnika i njegovo iskustvo. No jednako tako, fokusirani smo i na naše radnike jer Pošta su upravo naši ljudi. Poboljšanje materijalnih prava radnika te poticanje ugodnog radnog okruženja izgradnjom pozitivne korporativne kulture najbolji su odgovori na izazove tržišta rada. Vjerujem, odnosno siguran sam da zadovoljan radnik znači i zadovoljnog korisnika.
 
Povodom Dana Hrvatske pošte želim iskreno zahvaliti svim sadašnjim i bivšim radnicima na njihovu trudu, predanosti i doprinosu. Sve što imamo danas ne bi bilo moguće bez vašeg angažmana. Uspjeh Hrvatske pošte rezultat je timskog rada i zajedničke vizije: Hrvatska pošta kao suvremena tvrtka po mjeri radnika i korisnika.
 
Ivan Čulo, predsjednik Uprave