Hrvatska pošta
Hrvatima su najbitnije besplatna dostava i niske cijene proizvoda
26.11.2024.
Međunarodna poštanska korporacija (IPC) nedavno je objavila rezultate istraživanja o navikama i ponašanjima hrvatskih internetskih kupaca. Istraživanje je provedeno u lipnju 2024. na uzorku od 1043 online kupca u RH, a ciljana skupina u istraživanju bili su potrošači koji su u e-trgovinama u Hrvatskoj kupovali najmanje jednom u zadnja tri mjeseca te su podjednako zastupljene osobe obaju spolova.
U Hrvatskoj kupci biraju određenu dostavnu tvrtku zbog pouzdanosti (54%), potom brzine (40%), povjerenja u tu tvrtku (37%), dobrog sustava praćenja paketa i ljubaznog, susretljivog osoblja (po 36%), prikladne lokacije (15%), dobre vrijednosti za novac (10%), dok je održivost svrstana gotovo na zadnje mjesto među ovim razlozima sa samo 6%.
Najčešći odgovor na pitanje zbog čega najčešće kupuju upravo u određenoj trgovini su niske cijene (43%), zatim velik izbor proizvoda (40%), prodaja kvalitetnih proizvoda (35%), pouzdana dostava (33%), lako nalaženje proizvoda i brza dostava (po 32%), niski troškovi dostave (26%), dobra politika povrata (18%), izbor lokacija za isporuku (17%), dobre politike održivosti od e-trgovca (6%) i izbor brzine dostave (5%).
U Hrvatskoj je 53% anketiranih kupaca izjavilo kako će ove godine kupovati u e-trgovinama podjednako kao i 2023.; 18% će ih kupovati do 25% više nego lani, 6% od 25 do 50% više nego 2023., dok će ih 6% kupovati do 25% manje te po 5% manje od 25 do 50% ili više od 50% manje nego prethodne godine. Kontinuirani rast e-trgovine potvrđuju i brojke. Hrvatska pošta prošle je godine dostavila 15 milijuna paketa, a projekcije za ovu godinu pokazuju da će ta brojka biti veća za dodatnih milijun paketa.
Na pitanje zbog čega će ove godine kupovati manje nego prijašnje, 75% ih ističe općenit rast cijena, 9% rast troškova povrata, 7% će ih kupovati više u fizičkim prodavaonicama, a 6% zbog dužih dostavnih rokova.
Imati besplatnu dostavu iznad određenog iznosa kupnje 63% kupaca svrstava u vrlo važan element dostavnog procesa, 48% ispitanika vrlo važnim drži mogućnost izbora mjesta isporuke, 47% njih obavijest da je paket iznesen na dostavu, 39% zajamčeno vrijeme dostave, 34% praćenje u stvarnom vremenu, 31% obavijest o tome koja će tvrtka dostaviti paket, 30% mogućnost izbora vremena i datuma dostave te 26% mogućnost odabira dostave tvrtke prilikom plaćanja na blagajni.
U Hrvatskoj su društvene mreže, prema provedenom istraživanju, najvažniji kanal za prikupljanje informacija o proizvodima zato što je 44% ispitanika izjavilo da su neki proizvod kupili nakon što su o njemu vidjeli oglas na društvenim mrežama. Ujedno je 38% navelo da su pratili oglas na društvenim mrežama za neki proizvod, a 33% ostavilo je recenziju o proizvodu nakon kupovanja. Također, 24% anketiranih preporučilo je drugima proizvod oglašen na društvenim mrežama.
Istraživanje je sadržavalo i nekoliko tvrdnji kojima se željelo ispitati kako kupci gledaju na održivost. Tako se, primjerice, 36% izrazito slaže s time da bi e-trgovac trebao, a ne kupac, plaćati za održivu dostavu; 24% misli da je održiva dostava nejasan pojam i da zbog toga za nju neće plaćati, 22% bi radije primilo paket nekoliko dana kasnije ako je to povoljnije za okoliš, dok se 17% izrazito slaže s time da bi preferiralo ugljično neutralnu dostavu paketa. Također, 11% ispitanika izrazito se slaže s time da su zabrinuti zbog utjecaja koji ima istodnevna dostava na okoliš, no samo je 5% ispitanika izrazito spremno dodatno plaćati za održivu dostavu, a 30% njih ne bi za nju nikad dodatno platili.
U Hrvatskoj kupci biraju određenu dostavnu tvrtku zbog pouzdanosti (54%), potom brzine (40%), povjerenja u tu tvrtku (37%), dobrog sustava praćenja paketa i ljubaznog, susretljivog osoblja (po 36%), prikladne lokacije (15%), dobre vrijednosti za novac (10%), dok je održivost svrstana gotovo na zadnje mjesto među ovim razlozima sa samo 6%.
Najčešći odgovor na pitanje zbog čega najčešće kupuju upravo u određenoj trgovini su niske cijene (43%), zatim velik izbor proizvoda (40%), prodaja kvalitetnih proizvoda (35%), pouzdana dostava (33%), lako nalaženje proizvoda i brza dostava (po 32%), niski troškovi dostave (26%), dobra politika povrata (18%), izbor lokacija za isporuku (17%), dobre politike održivosti od e-trgovca (6%) i izbor brzine dostave (5%).
U Hrvatskoj je 53% anketiranih kupaca izjavilo kako će ove godine kupovati u e-trgovinama podjednako kao i 2023.; 18% će ih kupovati do 25% više nego lani, 6% od 25 do 50% više nego 2023., dok će ih 6% kupovati do 25% manje te po 5% manje od 25 do 50% ili više od 50% manje nego prethodne godine. Kontinuirani rast e-trgovine potvrđuju i brojke. Hrvatska pošta prošle je godine dostavila 15 milijuna paketa, a projekcije za ovu godinu pokazuju da će ta brojka biti veća za dodatnih milijun paketa.
Na pitanje zbog čega će ove godine kupovati manje nego prijašnje, 75% ih ističe općenit rast cijena, 9% rast troškova povrata, 7% će ih kupovati više u fizičkim prodavaonicama, a 6% zbog dužih dostavnih rokova.
Imati besplatnu dostavu iznad određenog iznosa kupnje 63% kupaca svrstava u vrlo važan element dostavnog procesa, 48% ispitanika vrlo važnim drži mogućnost izbora mjesta isporuke, 47% njih obavijest da je paket iznesen na dostavu, 39% zajamčeno vrijeme dostave, 34% praćenje u stvarnom vremenu, 31% obavijest o tome koja će tvrtka dostaviti paket, 30% mogućnost izbora vremena i datuma dostave te 26% mogućnost odabira dostave tvrtke prilikom plaćanja na blagajni.
U Hrvatskoj su društvene mreže, prema provedenom istraživanju, najvažniji kanal za prikupljanje informacija o proizvodima zato što je 44% ispitanika izjavilo da su neki proizvod kupili nakon što su o njemu vidjeli oglas na društvenim mrežama. Ujedno je 38% navelo da su pratili oglas na društvenim mrežama za neki proizvod, a 33% ostavilo je recenziju o proizvodu nakon kupovanja. Također, 24% anketiranih preporučilo je drugima proizvod oglašen na društvenim mrežama.
Istraživanje je sadržavalo i nekoliko tvrdnji kojima se željelo ispitati kako kupci gledaju na održivost. Tako se, primjerice, 36% izrazito slaže s time da bi e-trgovac trebao, a ne kupac, plaćati za održivu dostavu; 24% misli da je održiva dostava nejasan pojam i da zbog toga za nju neće plaćati, 22% bi radije primilo paket nekoliko dana kasnije ako je to povoljnije za okoliš, dok se 17% izrazito slaže s time da bi preferiralo ugljično neutralnu dostavu paketa. Također, 11% ispitanika izrazito se slaže s time da su zabrinuti zbog utjecaja koji ima istodnevna dostava na okoliš, no samo je 5% ispitanika izrazito spremno dodatno plaćati za održivu dostavu, a 30% njih ne bi za nju nikad dodatno platili.